Északi csoda – Malmö & Koppenhága

A csodás, a varázslatos és a bámulatba ejtő észak… Nem is tudtam, hogy ide vágyom, egészen addig, amíg teljesen random meg nem vettük a repjegyeket Malmöbe, Svédországba, ahonnan még Koppenhágába is eljutottunk.

Szállás és utazás

A szerencse mellénk szegődött, mert kicsivel több, mint 2 hónappal az utunk előtt nemcsak a tökéletes szállást, de az ideális repülőjegyeket is megtaláltuk a Wizz Air kínálatában. Mivel idén nyáron már egyszer utaztunk ezzel a légitársasággal, volt tagságink, így kedvezményesen tudtunk jegyet venni. Az elmúlt hetekben az interneten állandó téma volt a fapados poggyász policy-ja, borzalmas fejfájást okozva ezzel nem csak nekünk, hanem számtalan más utasnak is, akik őket választották.

Az igazság pillanata minket is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren ért, amikor megtudtuk, hogy a kis hátizsákot és táskát gond nélkül felvihetjük magunkkal a fedélzetre, míg a bőröndünket – ami megfelel a kézipoggyász méretszabályozásának – az erre kirendelt check-in pultnál kellett feladnunk. Nem állítom, hogy mindig így van, de ennél a folyamatra tényleg érdemes időt hagynunk, mert lehetséges, hogy egyszerre több járatra is folyik a poggyászok becsekkolása.

Malmö

A svéd városnak tulajdonképpen nincsenek különös vagy extra látványosságai, mégis, ahogyan odaértünk, egy olyan fantasztikus, felhőn járós boldogság kerített magába, ami a hosszú hétvége során végig velem volt.

A reptérről a belvárosig a Flygbussarna buszjáratával utaztunk, ami nagyjából negyven perc alatt bevitt minket, ahogyan visszafelé is ezzel utaztunk. A tömegközlekedés amúgy is kiépítettnek tűnt a városban, de mi egyszer sem használtuk.

Ha Svédország, akkor feltétlenül ki kell próbálnunk a fahéjas csigát a FIKA idején, ami a délelőtti vagy délután 3 órás kávé mellé szokás fogyasztani.

fika

Az utazás kötelező látványosságai közé tartozott a Lilla Torg, vagyis Little Square, ahol számtalan étterem és bár található, valamint egy design múzeum is. Az Oresundsbron, Európa leghosszabb hídja, ami összeköti Malmöt és Koppenhágát. A híd alatt (de nem a víz alatt) közlekedő vonatok egyikén jutottunk el mi is a dán városba, ami nagyjából 110 SEK-be, vagyis svéd koronába került.

A Malmöhus, egy múzeum, ahol a világháborútól kezdve, az állatokon át a tengeri élővilágig sok mindenről tanulhatunk. Sajnos mi nem tudtuk végig járni a kiállítást, viszont akit érdekel, nagyjából 40 SEK fejében megteheti, ha idelátogat.

Az igazi csoda számomra azonban a tengerpart volt, ahol gyönyörű kék ég, zöld fű és varázslatos látvány fogadott minket. Innen látni a hidat és a Turning Torsot, amit Svédország és Skandinávia legmagasabb épülete.

Koppenhága

Dániaban mindössze egy napunk volt, de azt kihasználtunk annak rendje és módja szerint. A vonattal már nagyjából fél 10-re átértünk, hogy bevegyük a várost. Amit mindenkinek érdemes megnéznie, ha itt jár, az a Christiansborg Palota, a Nyhavn, a színes épületeiről híres kikötő, a kis hableány szobor valamint a Tivoli.

Utóbbi egy hatalmas vidámpark, ahol könnyedén eltöltöttünk órákat is, mert annyi szuper játék, látványosság és program volt. Érdemes unlimited ride jegyet venni, mert attól függően, hogy melyik játékot választjuk, 60 és 90 SEK között mozog egy jegy ára körönként. Millióféle étel és ital közül válogathatunk a parkon belül, ahová fontos megjegyezni, hogy külön belépőjegy szükséges.

koppenhága

Nagyon sokat sétáltunk napközben, így amikor már 20 km felett jártunk egy kicsit megfáradtunk és úgy döntöttünk, hogy buszozunk egyet. Nem volt tervezett lépés, így nem is volt nálunk dán korona, mivel mindenért kártyával fizettünk addig, a buszon pedig csak készpénzzel lehetett.

“Érdekesség”, hogy a legtöbb dán, még az újságos se tudja, hogy mennyibe kerül egy darab buszjegy. Biztosan lett volna valamilyen olcsóbb megoldás a tömegközlekedésre, de mi végül egy darab jegyet 24 koronáért vettünk, ami barátok között is közel 1000 forint.

Minden egyes megtett lépés, kilométer megérte, amit a hétvége során megtettünk, hiszen nem csak, hogy két legyet ütöttünk egy csapásra, de egy életre szóló élmény is volt! Aki csak teheti, az látogasson le Svédországba, az én listámon Stockholm már rajta van 😉